Kodeks postępowania amfori BSCI

Logo amfori Trade with purpose

Niniejszy kodeks postępowania amfori BSCI w wersji ze stycznia 2014 r. określa wartości i zasady, do których wdrożenia w łańcuchu dostaw zobowiązali się uczestnicy amfori BSCI. Został on zatwierdzony 28 listopada 2013 r. przez prezydium Foreign Trade Association (amfori od 1 stycznia 2018 r.) i zastępuje kodeks postępowania BSCI w wersji z 2009 r., wraz ze wszystkimi jego tłumaczeniami. Niniejszy kodeks postępowania amfori BSCI składa się z trzech głównych bloków informacyjnych: a) preambuła, interpretacja, nasze wartości i wdrożenie, które mają zastosowanie do wszystkich przedsiębiorstw gospodarczych; b) Zasady, które są skierowane w szczególności do partnerów biznesowych uczestników amfori BSCI, oraz c) Warunki wdrożenia amfori BSCI, odniesienia amfori BSCI i słownik amfori BSCI, które stanowią integralną część kodeksu i zawierają bardziej szczegółowe informacje na temat interpretacji i wdrażania amfori BSCI.

Kodeks postępowania amfori BSCI w wersji ze stycznia 2014 r. wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 r. Jedynie angielska wersja niniejszego dokumentu jest prawnie wiążąca.

I. Preambuła

Organizacja amfori BSCI (amfori BSCI) została założona przez Foreign Trade Association (amfori) w oparciu o założenie, że handel międzynarodowy stanowi niezbędne narzędzie zapewniające dobrobyt i społeczny wzrost gospodarczy.

Niniejszy kodeks postępowania (kodeks postępowania amfori BSCI) zawiera szereg zasad i wartości odzwierciedlających przekonania uczestników amfori BSCI oraz ich oczekiwania wobec partnerów biznesowych.

Kodeks postępowania amfori BSCI opiera się na międzynarodowych porozumieniach, takich jak Powszechna deklaracja praw człowieka, wytyczne dotyczące praw dziecka i działalności gospodarczej, wytyczne ONZ „Gospodarka i prawa człowieka”, wytyczne OECD, a także Global Compact ONZ oraz porozumienia i zalecenia

Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP), które mają decydujące znaczenie dla poprawy warunków pracy w łańcuchu dostaw.

Przedsiębiorstwa, które przyjmują kodeks postępowania amfori BSCI, są zobowiązane do przestrzegania zasad określonych w tym dokumencie i wypełniania swojej odpowiedzialności za poszanowanie praw człowieka w zakresie swoich kompetencji.

amfori BSCI i jej uczestnicy (uczestnicy amfori BSCI) prowadzą konstruktywny i otwarty dialog ze swoimi partnerami biznesowymi i interesariuszami w celu wzmocnienia zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Ponadto uważają oni budowanie stabilnych relacji pracowniczych między pracownikami a kierownictwem przedsiębiorstwa za niezbędny warunek zrównoważonego rozwoju gospodarczego.

II. Interpretacja

W kodeksie postępowania amfori BSCI termin „przedsiębiorstwo gospodarcze” odnosi się zarówno do uczestników amfori BSCI, jak i Państwa partnerów biznesowych w łańcuchu dostaw, w szczególności do producentów.

Załączniki wymienione na końcu kodeksu postępowania amfori BSCI

(warunki wdrożenia, referencje amfori BSCI i słownik amfori BSCI) stanowią integralną część kodeksu postępowania amfori BSCI. Kodeks postępowania amfori BSCI należy czytać i interpretować w połączeniu z nimi.

Każde przedsiębiorstwo podlega innym warunkom wdrożenia, które zależą od jego roli w łańcuchu dostaw oraz od tego, czy podlega ono monitorowaniu w ramach amfori BSCI.

III. Nasze wartości

Przyjmując kodeks postępowania amfori BSCI i wdrażając go w swoim łańcuchu dostaw, uczestnicy amfori BSCI kierują się następującymi wartościami:

  • Ciągłe doskonalenie: Uczestnicy amfori BSCI zobowiązują się do stopniowego wdrażania kodeksu postępowania amfori BSCI. Oczekują od swoich partnerów biznesowych zapewnienia ciągłej poprawy warunków pracy w ich przedsiębiorstwach.

  • Współpraca: Dzięki współpracy i wspólnemu podejściu uczestnicy amfori BSCI mają większy wpływ na warunki pracy w swoich łańcuchach dostaw, a ich poprawa staje się bardziej prawdopodobna. Współpraca ma również ogromne znaczenie dla relacji z partnerami biznesowymi w łańcuchu dostaw, a zwłaszcza z tymi, którzy potrzebują wsparcia, aby wprowadzić ulepszenia. Duch współpracy ma również znaczenie w relacjach między przedsiębiorstwami a zainteresowanymi stronami na różnych poziomach.

  • Empowerment (uprawnienia): Głównym celem amfori BSCI jest wzmocnienie uprawnień decyzyjnych i wpływu uczestników amfori BSCI oraz ich partnerów biznesowych, w szczególności w przypadku monitorowanych producentów, aby mogli rozwijać swoje łańcuchy dostaw z poszanowaniem praw człowieka i praw pracowniczych oraz zapewnić podmiotom gospodarczym w łańcuchu dostaw narzędzia niezbędne do trwałej poprawy warunków pracy. Rozwój wewnętrznych systemów zarządzania odgrywa kluczową rolę w umacnianiu zasad amfori BSCI w centrum kultury korporacyjnej.

IV. Wdrożenie

Zasady określone w kodeksie postępowania amfori BSCI stanowią docelowe cele i minimalne oczekiwania uczestników amfori BSCI w odniesieniu do zachowań społecznych w ich łańcuchach dostaw.

Chociaż cele pozostają niezmienne, minimalne oczekiwania kodeksu postępowania amfori BSCI, które są przekładane na weryfikowalne standardy społeczne, mogą ulegać zmianom zgodnie ze zmianami społecznymi.

Uczestnicy amfori BSCI zobowiązują się do podjęcia wszelkich uzasadnionych wysiłków w celu osiągnięcia celów określonych w kodeksie postępowania amfori BSCI. Chociaż nie są w stanie zapewnić pełnej zgodności z kodeksem przez wszystkich swoich partnerów biznesowych przez cały czas, uczestnicy amfori BSCI zobowiązują się do podjęcia odpowiednich działań w celu przestrzegania zasad kodeksu postępowania amfori BSCI, w szczególności w regionach lub sektorach, w których ryzyko nieprzestrzegania kodeksu postępowania amfori BSCI jest wyższe. Oczywiste jest, że pełna zgodność jest procesem wymagającym znacznego nakładu czasu, zasobów i wysiłku; nie można wykluczyć luk, niedociągnięć, zakłóceń i nieprzewidzianych zdarzeń w żadnym momencie. Niemniej jednak uczestnicy amfori BSCI są zdecydowani wcześnie wykrywać, monitorować i eliminować wszystkie te czynniki w swoich łańcuchach dostaw i pozostają otwarci na udział interesariuszy, którzy są szczerze zainteresowani przestrzeganiem standardów społecznych.

Przestrzeganie kodeksu

Przestrzeganie krajowych przepisów prawnych jest podstawowym obowiązkiem przedsiębiorstw. W krajach, w których krajowe przepisy i regulacje są sprzeczne z kodeksem postępowania amfori BSCI lub określają inne standardy ochrony niż ten kodeks, przedsiębiorstwa powinny poszukiwać sposobów przestrzegania zasad zapewniających pracownikom i środowisku najszerszą ochronę.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i efekt kaskadowy

Uczestnicy programu amfori BSCI potwierdzają Państwa zdolność do wywierania wpływu na zmiany społeczne w swoich łańcuchach dostaw poprzez działania zakupowe. W sposób odpowiedzialny kształtują Państwa relacje ze wszystkimi partnerami biznesowymi i oczekują tego samego od nich.

Warunkiem tego jest podejście oparte na współpracy, w ramach którego każde przedsiębiorstwo (a) angażuje swoich partnerów biznesowych; (b) podejmuje we własnym zakresie wszystkie uzasadnione i odpowiednie działania niezbędne do wdrożenia kodeksu postępowania amfori BSCI

oraz (c) wymienia informacje w celu terminowego identyfikowania wszystkich wyzwań wymagających podjęcia działań naprawczych.

Uczestnicy amfori BSCI i ich partnerzy biznesowi starają się dokładniej zbadać rzeczywiste przyczyny takich negatywnych skutków dla praw człowieka, zwłaszcza w przypadku

zaopatrzenia z regionów lub sektorów wysokiego ryzyka. Aby ugruntować tę odpowiedzialność, przedsiębiorstwa muszą działać z należytą starannością i w odpowiednim zakresie opracować niezbędne systemy zarządzania, wytyczne i procesy, a także skutecznie zapobiegać i zwalczać wszelkie negatywne skutki dla praw człowieka, które mogą zostać stwierdzone w łańcuchu dostaw.

W przypadku producentów podlegających monitorowaniu szczególnie zaleca się stosowanie wewnętrznych systemów zarządzania jako skutecznego sposobu wdrożenia kodeksu postępowania amfori BSCI do praktyk biznesowych.

Zakończenie ogólnych relacji biznesowych lub pojedynczej umowy z partnerem biznesowym z powodu trudności we wdrażaniu kodeksu postępowania amfori BSCI jest traktowane jako ostateczność. Niemniej jednak zakończenie relacji biznesowej lub pojedynczej umowy może być konieczne, jeżeli partner biznesowy działa w sposób sprzeczny z zasadami określonymi w kodeksie postępowania amfori BSCI lub jeżeli partner biznesowy nie jest gotowy podjąć niezbędnych działań w celu wypełnienia zobowiązań określonych w kodeksie postępowania amfori BSCI lub związanych z nim.

Udział i ochrona pracowników

Przedsiębiorstwa muszą ustanowić sprawdzone praktyki zarządzania, które angażują pracowników i ich przedstawicieli w wymianę rzetelnych informacji na temat kwestii związanych z miejscem pracy oraz umożliwiają podjęcie odpowiednich działań w celu ochrony pracowników zgodnie z celami kodeksu postępowania amfori BSCI. Przedsiębiorstwa muszą podjąć konkretne kroki w celu uświadomienia pracownikom ich praw i obowiązków.

Ponadto przedsiębiorstwa mają obowiązek zapewnić pracodawcom, kadrze kierowniczej, pracownikom i ich przedstawicielom odpowiednie kompetencje, aby skutecznie wdrożyć te praktyki w działalności biznesowej. Niezbędne jest ciągłe szkolenie i doskonalenie zawodowe na wszystkich szczeblach działalności, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Przedsiębiorstwa muszą ustanowić lub uczestniczyć w skutecznych mechanizmach składania skarg na poziomie przedsiębiorstwa dla osób i społeczności, które mogą być dotknięte negatywnymi skutkami. Nawet tam, gdzie systemy prawne są skuteczne i dobrze wyposażone, mechanizmy składania skarg mogą oferować szczególne korzyści, takie jak szybki dostęp i szybkie zadośćuczynienie, obniżone koszty i zasięg transnarodowy.

V. Zasady

Uczestnicy amfori BSCI oczekują od wszystkich swoich partnerów biznesowych przestrzegania kodeksu postępowania amfori BSCI. Ponadto wszyscy partnerzy biznesowi, którzy są monitorowani pod kątem przestrzegania poniższych zasad, muszą wykazać, że (a) podejmują wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia własnej zgodności z kodeksem postępowania amfori BSCI

, oraz (b) podejmują uzasadnione środki w celu zapewnienia, że wszyscy ich partnerzy biznesowi zaangażowani w procesy produkcyjne przestrzegają kodeksu postępowania amfori BSCI.

Prawo do wolności zrzeszania się i prawo do negocjacji zbiorowych

Partnerzy biznesowi: (a) szanują prawo pracowników do tworzenia związków zawodowych w sposób wolny i demokratyczny; (b) nie dyskryminują pracowników ze względu na przynależność do związków zawodowych oraz (c) szanują prawo pracowników do negocjacji zbiorowych.

Partnerzy biznesowi nie utrudniają przedstawicielom pracowników dostępu do pracowników w miejscu pracy ani interakcji z nimi.

Jeśli działają Państwo w krajach, w których działalność związkowa jest nielegalna lub nie jest dozwolona swobodna i demokratyczna działalność związkowa, partnerzy biznesowi uwzględniają tę zasadę, umożliwiając pracownikom swobodny wybór własnych przedstawicieli, z którymi przedsiębiorstwo może prowadzić dialog na temat kwestii związanych z miejscem pracy.

Zakaz dyskryminacji

Partnerom biznesowym nie wolno dyskryminować osób ze względu na płeć, wiek, religię, rasę, kastę, urodzenia, pochodzenia społecznego, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego lub narodowego, narodowości, przynależności do organizacji pracowniczych, w tym związków zawodowych, przynależności lub poglądów politycznych, orientacji seksualnej, obowiązków rodzinnych, stanu cywilnego lub innej sytuacji, która mogłaby skutkować dyskryminacją. W szczególności

pracownicy nie mogą być narażeni na prześladowania lub

środki dyscyplinarne z powyższych powodów.

Odpowiednie wynagrodzenie

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady, szanując prawo pracowników do odpowiedniego wynagrodzenia, wystarczającego do zapewnienia im i ich rodzinom godziwego życia, oraz do świadczeń socjalnych przewidzianych przez prawo, bez uszczerbku dla konkretnych oczekiwań określonych w niniejszej umowie.

Partnerzy biznesowi są zobowiązani do przestrzegania co najmniej ustawowych płac minimalnych lub, jeśli są one wyższe, standardów branżowych zatwierdzonych w drodze negocjacji zbiorowych.

Wynagrodzenia muszą być wypłacane terminowo, regularnie i w całości w środkach płatniczych określonych przez prawo. Częściowa wypłata w formie świadczeń rzeczowych jest dopuszczalna zgodnie z wytycznymi MOP. Wysokość wynagrodzenia musi odzwierciedlać kwalifikacje i poziom wykształcenia pracowników i odnosi się do regularnego czasu pracy.

Potrącenia są dopuszczalne wyłącznie na warunkach określonych przez prawo lub układy zbiorowe.

Rozsądne godziny pracy

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady bez uszczerbku dla konkretnych oczekiwań określonych w niniejszym porozumieniu, zapewniając, że pracownicy nie będą musieli pracować więcej niż 48 godzin tygodniowo. Jednakże amfori BSCI uznaje wyjątki określone przez MOP.

Obowiązujące przepisy krajowe, standardy branżowe lub układy zbiorowe należy interpretować w ramach międzynarodowych ram określonych przez MOP.

W wyjątkowych przypadkach określonych przez MOP dopuszczalne jest przekroczenie maksymalnej liczby godzin pracy określonej powyżej; w takim przypadku dopuszczalne są nadgodziny.

Wykorzystanie nadgodzin powinno pozostać wyjątkiem, być dobrowolne, wynagradzane stawką premiową nie mniejszą niż 1,25-krotność normalnej stawki i nie może wiązać się ze znacznie większym prawdopodobieństwem wystąpienia ryzyka związanego z wykonywaną pracą. Ponadto partnerzy biznesowi przyznają swoim pracownikom prawo do przerw w pracy w każdym dniu roboczym oraz prawo do co najmniej jednego dnia wolnego na siedem dni, o ile nie obowiązują wyjątki określone w układach zbiorowych.

Bezpieczeństwo pracy

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady bez uszczerbku dla konkretnych oczekiwań określonych w niniejszej umowie, szanując prawo pracowników i społeczności lokalnych do zdrowych warunków pracy i życia. Osoby wymagające szczególnej ochrony, takie jak – między innymi – młodzi pracownicy, młode matki i kobiety w ciąży oraz osoby niepełnosprawne, otrzymują specjalną ochronę.

Partnerzy biznesowi przestrzegają przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy lub, w przypadku gdy przepisy krajowe są niewystarczające lub nieprawidłowo wdrożone, norm międzynarodowych.

Aktywna współpraca między kierownictwem przedsiębiorstwa a pracownikami lub ich przedstawicielami ma zasadnicze znaczenie dla wdrożenia systemów zapewniających bezpieczne i zdrowe środowisko pracy. Można to osiągnąć poprzez utworzenie komisji ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.

Partnerzy biznesowi zapewniają, że istnieją systemy służące do identyfikacji, oceny, zapobiegania i zwalczania potencjalnych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. Podejmują Państwo skuteczne działania w celu zapobiegania potencjalnym wypadkom, urazom i chorobom pracowników, które są związane z procesem pracy lub mają miejsce w jej trakcie. Działania te mają na celu, w miarę możliwości, zmniejszenie zagrożeń związanych ze środowiskiem pracy.

Partnerzy biznesowi podejmują wysiłki w celu poprawy ochrony pracowników w razie wypadków, między innymi poprzez systemy obowiązkowego ubezpieczenia.

Partnerzy biznesowi podejmują wszelkie odpowiednie środki w ramach swojej strefy wpływów, aby zapewnić stabilność i bezpieczeństwo wykorzystywanych przez nich obiektów i budynków, w tym obiektów mieszkalnych dla pracowników, jeśli są one zapewniane przez pracodawcę, a także aby zabezpieczyć je przed ewentualnymi przewidywalnymi sytuacjami awaryjnymi. Partnerzy biznesowi szanują prawo pracowników do opuszczenia terenu zakładu bez konieczności uzyskania zgody przedsiębiorstwa, aby uniknąć bezpośredniego zagrożenia.

Partnerzy biznesowi zapewniają odpowiednią opiekę medyczną w miejscu pracy oraz związane z tym wyposażenie.

Partnerzy biznesowi zapewniają dostęp do wody pitnej, bezpiecznych i czystych miejsc spożywania posiłków i odpoczynku, a także czystych i bezpiecznych miejsc do przygotowywania i przechowywania żywności. Ponadto partnerzy biznesowi zapewniają wszystkim pracownikom bezpłatny dostęp do skutecznych środków ochrony indywidualnej (ŚOI) przez cały czas.

Zakaz pracy dzieci

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady, nie zatrudniając bezpośrednio ani pośrednio dzieci poniżej ustawowego wieku obowiązku szkolnego, który nie może być niższy niż 15 lat, chyba że mają zastosowanie wyjątki uznane przez MOP.

W ramach procesu rekrutacji partnerzy biznesowi muszą wprowadzić wiarygodne mechanizmy weryfikacji wieku, które w żadnym wypadku nie mogą prowadzić do poniżającego lub niegodnego traktowania pracowników. Zasada ta ma na celu ochronę dzieci przed wszelkimi formami wyzysku. Szczególną uwagę należy zwrócić na zwalnianie dzieci, ponieważ mogą one znaleźć się w bardziej niebezpiecznych warunkach pracy, takich jak prostytucja lub handel narkotykami. Jeśli partnerzy biznesowi nie zatrudniają dzieci, muszą podjąć inicjatywę w celu określenia środków zapewniających ochronę dzieci, których dotyczy ta sytuacja. W zależności od sytuacji partnerzy biznesowi powinni starać się zapewnić godną pracę dorosłemu członkowi rodziny dziecka, którego dotyczy ta sytuacja.

Szczególna ochrona młodych pracowników

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady, bez uszczerbku dla konkretnych oczekiwań określonych w ramach tej zasady, zapewniając, że młodzież nie wykonuje pracy w nocy i jest chroniona przed warunkami pracy zagrażającymi jej zdrowiu, bezpieczeństwu, moralności i rozwojowi.

W przypadku zatrudniania młodych pracowników partnerzy biznesowi powinni zapewnić, aby (a) charakter pracy nie miał negatywnego wpływu na ich zdrowie lub rozwój; (b) godziny pracy nie wpływały negatywnie na ich udział w programach szkolenia zawodowego uznanych przez właściwe organy lub na ich zdolność do czerpania korzyści z nauczania.

Partnerzy biznesowi ustanawiają niezbędne mechanizmy zapobiegania, wykrywania i

ograniczania szkód dla młodych pracowników, zwracając szczególną

uwagę na dostęp młodych pracowników do skutecznych

mechanizmów składania skarg oraz systemów i programów szkoleniowych dotyczących

bezpieczeństwa i higieny pracy.

Brak niepewnego zatrudnienia

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady, zapewniając, bez uszczerbku dla szczegółowych oczekiwań określonych w niniejszym rozdziale, że (a) ich stosunki pracy nie powodują niepewności ani zagrożenia społecznego lub ekonomicznego dla pracowników; (b) jeśli działalność jest wykonywana na podstawie uznanego i udokumentowanego stosunku pracy, zawartego zgodnie z krajowymi przepisami, zwyczajami lub praktykami oraz międzynarodowymi normami pracy, w zależności od tego, które z nich zapewniają szerszą ochronę.

Przed nawiązaniem stosunku pracy partnerzy biznesowi muszą przekazać pracownikom zrozumiałe informacje na temat ich praw, obowiązków i

warunkach pracy, w tym godzinach pracy, wynagrodzeniu i

warunkach płatności.

Partnerzy biznesowi muszą dążyć do zapewnienia godziwych warunków pracy, które wspierają pracowników, zarówno kobiety, jak i mężczyzn, również w ich roli rodziców lub opiekunów, w szczególności w odniesieniu do pracowników migrujących i sezonowych, których dzieci mogły pozostać w rodzinnych miastach migrantów.

Partnerzy biznesowi nie mogą wykorzystywać stosunków pracy w sposób, który świadomie nie jest zgodny z rzeczywistym celem ustawy. Obejmuje to między innymi (a) programy szkoleniowe, które nie mają na celu nabycia kwalifikacji lub znalezienia stałego zatrudnienia, (b) pracy sezonowej lub dorywczej, jeżeli jest ona wykorzystywana do podważania ochrony pracowników, oraz (c) umów dotyczących wyłącznie siły roboczej. Ponadto korzystanie z umów podwykonawczych nie może służyć podważaniu praw pracowników.

Zakaz pracy przymusowej

Partnerzy biznesowi nie mogą stosować żadnej formy niewolnictwa, pracy przymusowej lub obowiązkowej, pańszczyzny, handlu ludźmi ani pracy przymusowej.

Partnerzy biznesowi narażają się na zarzuty współudziału, jeśli czerpią korzyści z tych form pracy stosowanych przez ich partnerów biznesowych.

Partnerzy biznesowi muszą zachować szczególną ostrożność przy bezpośrednim i pośrednim zatrudnianiu pracowników migrujących.

Partnerzy biznesowi przyznają swoim pracownikom prawo do odejścia z pracy i rozwiązania stosunku pracy z zachowaniem odpowiedniego okresu wypowiedzenia wobec pracodawcy.

Partnerzy biznesowi zapewniają, że pracownicy nie są narażeni na nieludzkie lub poniżające traktowanie, kary fizyczne, przymus psychiczny lub fizyczny i/lub obelgi słowne.

Wszelkie środki dyscyplinarne muszą być zapisane na piśmie i wyjaśnione pracownikom w sposób jasny i zrozumiały.

Ochrona środowiska

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady, podejmując niezbędne działania w celu zapobiegania szkodom środowiskowym, bez uszczerbku dla szczegółowych oczekiwań określonych w niniejszym rozdziale.

Partnerzy biznesowi powinni sprawdzać, czy działalność operacyjna ma znaczący wpływ na środowisko, oraz ustanowić skuteczne wytyczne i procedury odzwierciedlające ich odpowiedzialność za środowisko. Zapewnią oni wdrożenie odpowiednich środków w celu ograniczenia negatywnego wpływu na społeczność, zasoby naturalne i środowisko naturalne jako całość.

Etyczne prowadzenie działalności

Partnerzy biznesowi przestrzegają tej zasady, nie angażując się w korupcję, wymuszenia lub malwersacje, ani w żadną formę przekupstwa – w tym między innymi obietnicę, ofertę lub udzielenie nieuczciwej zachęty finansowej lub innej – bez uszczerbku dla celów i oczekiwań określonych w niniejszym rozdziale.

Oczekuje się, że partnerzy biznesowi będą posiadać rzetelne informacje na temat swojej działalności, struktury i wyników oraz będą je ujawniać zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardowymi praktykami branżowymi.

Partnerzy biznesowi nie mogą brać udziału w fałszowaniu tych informacji ani w oszukańczych działaniach w łańcuchu dostaw.

Ponadto muszą oni gromadzić, wykorzystywać i przetwarzać dane osobowe (w tym dane pracowników, partnerów biznesowych, klientów i konsumentów pozostających w ich obszarze wpływów) z należytą starannością. Gromadzenie, wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych musi odbywać się zgodnie z przepisami prawa i wymogami prawnymi dotyczącymi ochrony danych i bezpieczeństwa informacji.

Amfori jest wiodącym światowym stowarzyszeniem przedsiębiorstw na rzecz wolnego i zrównoważonego handlu. Naszą wizją jest świat, w którym handel przynosi korzyści społeczne, ekologiczne i ekonomiczne dla wszystkich.

amfori

Av. De Cortenbergh, 172

1000 Bruksela

Belgia

Tel.: +32-2-762 05 51

Faks: +32-2-762 75 06

info@amfori.org

www.amfori.org

© Copyright amfori 2017